FAQ

Wilt u meer weten over extra?
Hieronder vindt u de antwoorden op de meestgestelde vragen. Indien u meer informatie nodig heeft, kan u ons steeds bereiken via info@extra.points.be.

Algemene informatie


Waarom hebben we het extra loyaliteitsprogramma ontwikkeld?
Het Bosch-merk en de autotechniek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: nagenoeg alle auto's zijn uitgerust met Bosch-technologie en -onderdelen. Als professional werkt u dagelijks met Bosch-reserveonderdelen. Uiteraard draagt de kwaliteit van uw reparaties en onderhouden bij aan onze merkbekendheid en -imago. Om onze professionele relatie met u te versterken hebben we extra ontwikkeld: een programma dat uw loyaliteit op een leuke en professionele manier beloont.
 

Hoe werkt het extra programma?
Het extra-programma beloont aankopen van Bosch-onderdelen die u dagelijks in uw garagebedrijf gebruikt. De aankopen die u doet, worden automatisch beloond, dus u hoeft er niets voor te doen!

Om van de voordelen te kunnen profiteren, is het belangrijk dat: Zodra u aan deze drie voorwaarden voldoet, verdient u automatisch extra-punten die u vervolgens kunt inwisselen voor de vele cadeaus in de extra-shop.

U kunt alle details van het programma en de waarde van de deelnemende producten bekijken door naar het reglement van het extra-programma te gaan.

 

Registratie


Wie mag aan het extra programma deelnemen?
Alle onafhankelijke garages in België die zijn gespecialiseerd in reparatie van auto's en die zijn ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen. De inschrijving moet altijd gedaan worden op naam van de wettelijke vertegenwoordiger van de onderneming.
 

Hoe kan ik me voor het extra programma inschrijven?


Om aan het extra programma deel te nemen, doorloopt u de volgende stappen:

  1. Klik op "Inschrijven".
  2. Vul de vereiste gegevens en de bijbehorende stappen in en klik op “Doorgaan”.
  3. Vervolgens ontvangt u een bevestigingsmail waarmee u uw account dient te activeren door uw grossier(s) te selecteren, uw profiel te vervolledigen en een wachtwoord in te stellen. Vul zeker uw correcte gegevens in voor een vlotte puntentoekenning. Na uw activatie, ontvangt u automatisch 50 extra welkomstpunten.
  4. U heeft nu op elk ogenblik toegang tot uw account, zodat u kunt zien hoeveel punten op uw account staan en deze kunt inleveren voor cadeaus.
Als u een Bosch-concept (bijvoorbeeld Bosch Car Service) heeft geselecteerd, ziet u een bericht bij uw account. Dit betekent dat uw concept momenteel wordt gecontroleerd door de Bosch-teams. Maak u geen zorgen, u kunt nog steeds gebruik maken van de extra-website en de vele voordelen terwijl u wacht tot deze controle is voltooid!
 
⚠️ Twee gegevens zijn essentieel voor de automatische registratie van uw aankopen: 
- uw btw-nummer (BE0123456789 voor België / LU12345678 voor Luxemburg)
- de door u gekozen grossier(s)

Besteed extra aandacht aan deze gegevens wanneer u zich registreert!
 
 
 


Moet ik iets betalen?
Nee, er wordt geen enkele financiële bijdrage gevraagd. De inschrijving en de deelname aan het extra programma zijn volledig gratis.
 

Waarom moet ik een Bosch-grossier kiezen wanneer ik me inschrijf?
Om uw account te activeren, moet u een Bosch-grossier opgeven wanneer u zich voor het programma inschrijft. Door zijn tussenkomst worden uw extra-punten elke maand automatisch op uw rekening bijgeschreven op basis van de vastgestelde aankopen van deelnemende Bosch-producten.
 

Ik ben mijn login of mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Klik op "Wachtwoord vergeten". Vul het e-mailadres in dat u gebruikt hebt om u in het extra programma in te schrijven. U zal snel een e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord te kunnen aanmaken. Mocht u dit niet ontvangen, dan kunt u contact opnemen met de extra-hotline via info@extra-points.be

 
 


Heeft u problemen met registreren?


Als het niet lukt om uw registratie af te ronden (e-mailadres is al geregistreerd, btw-nummer wordt niet herkend, enz.), neem dan contact met ons op via info@extra-points.be.

 

Punten verzamelen


Hoe kan ik punten verzamelen?
Na activatie van uw account worden uw punten elke maand automatisch berekend op basis van uw aankopen van deelnemende Bosch-producten die vastgesteld worden bij de grossier(s) van uw keuze.
 


Welke producten kunnen me extra-punten opleveren?
Voor alle in aanmerking komende Bosch-producten die u bij deelnemende grossiers koopt, krijgt u extra-punten. U ontvangt deze punten automatisch volgens het overzicht die u kunt raadplegen in de sectie in aanmerking komende producten of in het reglement
 

Kan ik bonuspunten krijgen?
U kunt het hele jaar door deelnemen aan speciale acties om bonuspunten te winnen. U zal per mail geïnformeerd worden over deze speciale acties.
 

Hoe kan ik mijn punten gebruiken om een cadeau te kopen in de extra-shop?
In de extra-shop is een breed assortiment producten verkrijgbaar, van 140 tot 800.000 extra-punten: elektronica, beeld en geluid, kantoor, huishoudelijke apparaten, keuken, tuin, gereedschap, enz. 

U kunt uw extra-punten onmiddellijk omzetten in geschenken wanneer u een bedrag bereikt dat overeenkomt met het geschenk van uw keuze, of u kunt punten verzamelen om een geschenk van grotere waarde te krijgen.
 

Wanneer worden de punten automatisch op mijn extra-account bijgeschreven?
De punten worden elke maand op uw rekening bijgeschreven op basis van de aankoop van Bosch-producten bij een deelnemende grossier. U wordt regelmatig via e-mail op de hoogte gehouden van uw extra-account en van uw puntensaldo. Uw rekening wordt eenmaal per maand aangepast.
 

Hoelang blijven mijn punten geldig?
De extra-punten blijven twee jaar geldig na aankoop. Dit houdt in dat de punten die u in januari 2022 ontvangt, in januari 2024 zullen verlopen en punten die u in februari 2022 ontvangt, in februari 2024 zullen verlopen, etc.
 

Hoe kan ik eenvoudig mijn extra-puntensaldo bekijken?    
  1. Ga naar www.extra-points.be en klik op Inloggen.
     
  2. Geef uw e-mailadres en wachtwoord in en klik nogmaals op Inloggen
    Rechts bovenaan ziet u naast uw naam meteen uw puntensaldo.
     
  3. Voor meer informatie, breng de muis naar uw naam en puntensaldo rechts bovenaan de homepage en klik in het overzicht op Punten.
    U ziet daar uw huidig puntensaldo, de historiek van uw punten en de datum waarop de eerste punten vervallen.
     

Indien u geen of weinig extra-punten heeft, kan dit verschillende redenen hebben: u heeft uw punten al uitgegeven in de extra-shop; u bent nog maar recent lid geworden van het programma; uw accountgegevens zijn niet correct (btw-nummer, geselecteerde grossier(s)); etc. 

Indien geen van deze redenen voor u van toepassing is, aarzel dan niet ons te contacteren via info@extra-points.be.



Een geschenk bestellen


Hoe kan ik mijn geschenk bestellen?
U meldt zich met uw login en wachtwoord aan en gaat naar de rubriek "extra-shop" om een grote keuze aan geschenken te ontdekken die volgens interesses en puntenwaarde gerangschikt zijn. Nadat u het geschenk van uw keuze heeft gevonden, kunt u het bestellen door op "Bestellen" te klikken. Uw bestelling wordt dan verwerkt en u ontvangt een e-mail die uw bestelling bevestigt. Het leveringsadres van uw bestelling is het adres van uw vestiging en kan om wettelijke redenen niet gewijzigd worden.

 

Hoe snel ontvang ik mijn cadeau?
Onze partner Coolblue streeft ernaar om de bestelde producten uit de extra-shop binnen 5 dagen na de besteldatum te leveren. Twijfelt u over de datum waarop u uw bestelling heeft geplaatst? U kunt de e-mail die u heeft ontvangen controleren: “Bevestiging van je bestelling”.
 

Een klacht indienen over mijn bestelling
Voor elke klacht, of het nu gaat om een niet-geleverde bestelling, een vermist of beschadigd product, kunt u contact opnemen met de klantenservice van onze partner Coolblue op het volgende adres klantenservice@coolblue.be, onder vermelding van:
  • Uw 8-cijferige bestellingnummer. Let op dat u niet het ordernummer invult dat op uw extra-account staat. Dit zijn twee verschillende nummers.
  • Uw 8-cijferige “Bosch accountnummer”.
Deze twee gegevens staan vermeld in de orderbevestigingsmail 'Your order is on its way to you' die Coolblue stuurt.

Klachten die meer dan 4 weken na de besteldatum worden ingediend, kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.
 

Zit er garantie op de producten die ik bestel?
Als een product dat u bij de extra-shop heeft besteld na een paar maanden gebruik kapot gaat, kunt u voor garantie terecht bij onze partner Coolblue.
 
Deze garantie is over het algemeen twee jaar na aankoop van het product.
 
Om contact op te nemen met Coolblue, moet u een mail verzenden naar klantenservice@coolblue.be en hen de 8-cijferige bestelnummer doorgeven die vermeld staat in de e-mail "Your order in on its way to you" die u van Coolblue heeft ontvangen na het plaatsen van uw bestelling.
 

Mijn Bosch Workshop Partner bestelprocedure
Bent u een Bosch Workshop Partner? Dan kunt u uw extra-punten ook gebruiken om een Bosch Werkplaats Partner module, vlag of paneel te kopen in de extra-shop. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u :
  • Een orderbevestiging per e-mail
  • De voucher wordt u binnen enkele dagen toegestuurd.
Deze voucher wordt vervolgens doorgestuurd naar uw verkoopvertegenwoordiger. 

Als u klachten of vragen heeft over uw bestelling van Bosch Workshop Partner-vouchers, neem dan contact op met de hotline van het extra-programma op het volgende e-mailadres: info@extra-points.be, onder vermelding van uw Bosch bestelnummer (beschikbaar in uw Bestelgeschiedenis).
 

Een voucher gebruiken


Hoe kan ik een voucher gebruiken?
U heeft een voucher ontvangen om te gebruiken op de website van extra of u heeft een van de codes gevonden die online zijn gezet voor een speciale actie? Om een voucher te gebruiken moet u geregistreerd zijn in het extra programma en inloggen op uw account om de voucher in te wisselen in het gedeelte “Voucher verzilveren”. 

Als de voucher door het systeem wordt herkend, ontvangt u automatisch de bijbehorende extra-punten op uw account.


 

Persoonsgegevens aanpassen


Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
U kunt eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen door op de knop Inloggen te klikken en vervolgens op “Wachtwoord vergeten?”. U ontvangt dan een mail in uw inbox om uw wachtwoord opnieuw in te stellen - het wordt allemaal uitgelegd!
 
 

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
U kunt sommige gegevens die u heeft opgegeven toen u zich inschreef voor het programma wijzigen door in te loggen op uw account en naar de pagina Persoonsgegevens te gaan. 

De meeste informatie kan direct worden gewijzigd (naam, telefoonnummer, aantal werknemers, btw-nummer, wachtwoord, enz.) Om veiligheidsredenen moet u elke wijziging bevestigen door uw wachtwoord in te voeren. 

Sommige informatie kan niet worden gewijzigd. Dit is het geval voor uw postadres, de naam of het concept van uw bedrijf. Als u een fout opmerkt, kunt u contact met ons opnemen via info@extra-points.be.


 

Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrieven?
De extra-nieuwsbrieven zijn de beste manier om op de hoogte te blijven van al onze huidige promoties! Om ze te ontvangen, logt u in op uw persoonlijke account en gaat u op de pagina Persoonsgegevens akkoord met het ontvangen van onze berichten. Ga hiervoor naar de sectie “Inschrijf- en deelnamegegevens” en klik op “Ik abonneer me op de extra nieuwsbrief”.
 

Problemen met toegang tot uw account?
Als u het e-mailadres dat u heeft gebruikt om te registreren bent vergeten of als u problemen ondervindt bij het inloggen op uw account, kunt u contact opnemen met onze hotline op info@extra-points.be.
 

Beveiliging van de gegevens


Kan ik me uitschrijven uit het extra programma en hoe?


Om u uit het extra programma uit te schrijven, deelt u ons per e-mail of per post uw wens mee om niet meer aan het programma deel te nemen. We zullen uw uitschrijving bevestigen.
 

Hoe lang worden mijn gegevens opgeslagen nadat ik me heb uitgeschreven?
Uw gegevens worden definitief verwijderd binnen drie maanden na ontvangst van uw aanvraag tot uitschrijving.
 

Zijn mijn gegevens op de extra-website beschermd?


Alle acties die u in het extra programma uitvoert, zijn beschermd: de toegang tot uw account, de aanpassing van uw persoonlijke gegevens, uw bestellingen van geschenken, enz. U kunt dus in alle vertrouwen op de site van het extra programma surfen.

U kunt ons privacybeleid op elk gewenst moment raadplegen voor meer informatie over uw rechten op toegang tot en verwijdering van gegevens.